Pagina's

vrijdag 11 maart 2016

Blommig!


Ik ben niet vaak trots op wat ik maak. Want meestal denk ik 'dat kunnen anderen echt veel beter.' Gedachtes van een stomme volwassene. Als ik naar de freules kijk, kan ik wat trots betreft nog veel van ze leren. Elke tekening wordt gekoesterd alsof het een meesterwerk betreft. Gewoon omdat er tien minuten werk in zit en het er gezellig gekleurd uitziet. Maar nu heb ik een knutsel gemaakt die wel mijn goedkeuring kan wegdragen: een bloemenkrans. Van lege eierdoppen. Lulliger kan haast niet, maar serieus, het resultaat is verbluffend. 

Het hele hoe en wat van deze knutsel kun je lezen in de gids van de Coop die nu in de winkel ligt. En
Hier staat ook een stukje. De pagina's kan ik je helaas niet helemaal ongeschonden laten zien, aangezien de grote freule het ding aan de hele school heeft laten zien, waar ie letterlijk verslonden werd. Weer een gevalletje onbeschroomde trots. Maar erg moeilijk is het niet, dat spreekt vanzelf, wel rustgevend. Gewoon lekker eierdozen in stukjes knippen en verven en opplakken. Voila. Dat was eigenlijk de hele uitleg. Nu het toch bijna Pasen is, en je vast omkomt in de eierdozen, zou ik zeggen, begin vandaag! Dat knippen kost wel enige tijd namelijk. En je krijgt er spierpijn in je vingers van. Maar dan heb je ook wat.




Nah! Kijk nou hoe leuk! (Nog een laatste tip, gratis en voor niets: haal zo'n bledje waar 20 eieren op passen, daar knip je de mooiste blommen uit.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten