Pagina's

dinsdag 29 april 2014

Sprookjesboom





















Soms gebeuren er toch zo maar zulke leuke dingen
(Nee geen babybroer erbij, die wacht nog geduldig)
dat ik soms bijna denk dat sprookjes echt bestaan.
Zo kreeg ik een paar weken geleden
zo maar een mail van Lydia.
Lydia had mijn blog gevonden
en vatte hem samen als kleuren, knutselen en kinderen.
Dat vond ik treffend, ja.

Nu vind ik het hoe dan ook leuk om reacties op mijn blog te krijgen,
maar helemaal van mensen met een goed idee.
Nou ja, Lydia was dus ook nog iemand met een briljant idee.
Ze stelde een ruilhandel voor, van dingen waar we goed in zijn.
Zij is dat in schilderen, ze is decorschilderes
en ik ben dat in, nou ja, schrijven en plaatjes van mijn kinderen maken.
Tja, verschil moet er zijn.

Zo kwam het dat vandaag in Ianthe's kamer een sprookjesboom is gegroeid.
En man! Wat vind ik hem mooi!
Lydia kwam vorige week even langs om een plan te maken
en we besloten dat Ianthe wel eens verwend mocht worden.
Ik bedoel, grote zus kreeg pas al een huisjesbed,
Aanstaande broer krijgt een gloednieuwe kamer en kado's en heel veel aandacht
en zij is straks zo maar de middelste.
Met een kamer die als enige vorm van decoratie een paarse muur had.
Die daar per ongeluk was gekomen en nooit was afgemaakt.
Het lot van de middelste is maar een treurig lot, of niet?

Een paar dagen later kreeg ik een schetsje voor de schildering.
En daar stond precies alles op wat ik bij Ianthe vind passen:
een egel (die staat ook op haar geboortekaartje) maar ook juist een sprookjesboom
met allerlei bewoners.
En vandaag kwam die boom dus in zo'n vier uur tot leven.
Met bewondering kwam ik af en toe even spieken...

Een opzet met krijt
een witte latexlaag over het paars heen
(toen was ie eigenlijk al prachtig!)
met zelfgemaakte stempels bladeren maken
en uiteindelijk het 'inkleuren'.
Het is zo jammer dat de kleine freule uit logeren is
want wat zou ik haar graag vandaag haar nieuwe kamer laten zien!
Ik weet zeker dat ze dolenthousiast is!

Dus ik zeg:
weg met witte muren!!
Iedereen moet een sprookjeskamer (of schilderij of poster of kaart)!
Bel/ mail daarvoor even naar Lydia Staemmler
die maakt er een prachtige Kleurrijke Kinderkamer van!

Naast dat ik het liefst vannacht in Ianthe's bed kruip,
vind ik het ook zo leuk om Lydia 'toevallig'
ontmoet te hebben.
Soms past het gewoon, snap je elkaar zonder elkaar echt te kennen.
Zo bleek ze vorig jaar al met mijn Timmerlief gewerkt te hebben
aan een prachtig decor voor het Rijksmuseum.
Nah? Dat is toch geen toeval?







1 opmerking: