Pagina's

maandag 29 september 2014

Leve de herfst!




























Zoals dat gaat in bladenland
schoot ik in de zomerse bloedhitte
plaatjes voor het kakelverse herfstnummer van de Coop keukentafelgids.
Ik zocht me wezenloos naar bladeren die er herfstig uitzagen
en naar een achtergrond waar je niet al te veel bloemen in bloei zag.
En zoals dat gaat als je zzp-er met zwangerschapsverlof bent
(maar wel gewoon je leuke werkklussen wilt doen)
dit alles met drie kinderen om me heen dartelend.

Dus dat deze productie nu in het blad staat
is te danken aan opa's en oma's!
Niets dan hulde aan mijn lieve moeder
die handenmodel speelde,
kinderoppas en flessengever tegelijkertijd was,
en de beste zomerse herfstboom in haar tuin heeft!

Ga allen naar de Coop voor je eigen nummer
(ik moet ook, want het blad heb ik zelf nog niet in handen gehad)
of naar de online versie (klik)
zodat jullie ook je huis kunnen pimpen met een:



























Schattige afvaluil










































Een vrolijke herfstbladerenslinger (die eeuwig goed blijft, de mijne hangt al maanden)












































































en zelfmaakvogelvoerbakje.

Leve de herfst!

Trouwens, het zomernummer ben ik helemaal vergeten te noemen.
Hij ligt niet meer in de winkel,
maar mocht je nou met deze warme temperaturen toch zin hebben
om zelf zomerse spelletjes te maken,
dan kun je hier (klik) terecht.
Want zeg nou zelf,
reuzenbellenblaas,
kegelen,
schaken,
een overgooispel
en een handige zelfmaak etui zijn altijd goed!




1 opmerking:

  1. Dus ik dacht, leuk, dat kunnen wij ook. Met stokjes en iets teveel lijm alles in elkaar gezet. Kind trots, ik trots.
    Opgehangen in de tuin, op een plek waarvan ik nog twijfelde of ooit een vogel het zou vinden. Maar jee, hij werd gevonden hoor....de zon verdween uit de kamer zo groot als de vogel was. Toch maar kit in plaats van lijm de volgende keer...

    BeantwoordenVerwijderen