Pagina's

donderdag 4 september 2014

Hup, twee drie vier

Hup, twee drie vier, hup, twee drie vier...
Zo trapten de grote freule en ik stevig door op de fiets op Texel.
Tegenwind, beginnend regenbuitje en beide moeie benen.
We hadden zo'n ouder-kind tandem gehuurd,
wat er eigenlijk op neer kwam
dat de ouder een godsonmogelijk grote fiets moest rondtrappen
en tevens de wiebelende kleuter die kunsten op een rijdend voertuig probeerde te doen
in evenwicht moest houden.
Want, een freule láát zich natuurlijk rijden en trapt af en toe voor de sier eens mee.
Maar toen moesten we een flink end fietsen
op weg naar de huilende broer die op een verse lading melk zat te wachten
die ik vervoerde.
Hup, twee, drie, vier dus.
Of zoals mijn oma vroeger schalde: 'In de benen!'
Het hielp.
We hadden lol
en trapten ons een ongeluk.

Nu is de vakantie afgelopen.
en stapelen de bergen te verzetten werk zich weer op.
We voelen het allemaal thuis.
Savine lag vanavond al weer op de onderste tree van de trap te dweilen.
'Ik ben te moe om nog naar boven te lopen,' kweelde ze.
Ga dan ook eens gewoon slapen kind!!! dacht ik.
Maar dat zei ik natuurlijk niet.
Je kunt nog beter tegen een koe zeggen dat ie moet stoppen met loeien.
Of zo iets.
Hoe dan ook,
ik zei: 'Hup, twee drie vier!'
Het bleek een toverformule.
Het kind in een mum boven
en in opperbeste stemming poetsten we tanden.

Dus nu ik tussen tien volle wasmanden schone was
drie half ingepakte kindertasjes met bananen, knuffels, speentjes en melk
een volgeslibd bureau met rekeningen, formulieren en andere belangrijk spul
en alle rondslingerende vakantiespullen zit,
rest mij maar een ding:

HUP, TWEE, DRIE VIER!

(Je begrijpt, ik weet niet eens waar ik moet beginnen
en al helemaal niet als het om die duizenden vakantiefoto's op mijn computer gaat.
Die komen nog wel hier, als ik de tijd heb om ze door te spitten.
Dus vooralsnog moet je het doen met mijn twee mooie mannen in Engeland.
Denkt u zelf maar het Midsummer Murders deuntje eronder,
we zagen op deze plek zo de lijken door de rivier drijven.
Maar dat vertel ik de volgende keer.
Of niet.
Ik denk dat de tuinman het gedaan heeft...)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten