Pagina's

donderdag 29 mei 2014

Zusterliefde


































'Dag lief mannetje, mijn broertje,' lispelt de oudste freule een paar keer per dag boven Otto's wieg.
En of- ie slaapt of niet, dan grijpt ze zijn handjes,
en wil ze woest samen met hem zingen en dansen.
Of knuffelen, hem aaien en in zijn buik porren.
Dat is natuurlijk allemaal superlief bedoeld
maar ik weet niet of Broer zelf daar ook zo over denkt.
Dus het lieflijke tafereel van de bovenste foto
duurt meestal een minuut.
Of korter.
Want als het manneke dan geen oog uit geprikt krijgt door zijn jongste zus,
dan begint zijn oudste zus wel over hem heen op bed te springen.
Of  er zit net bij hemzelf een een boer dwars en zet hij het op een krijsen.
Maar toch.
Kleine gouden momentjes hoor, zo nu en dan.

En als hij zo lief in de wieg ligt te slapen
dan denk ik alleen maar
Wat hoop ik toch dat je gezegend bent met een hele hoop incasseringsvermogen...
Want drie moeders, poeh! Dat valt niet mee.
Zeker niet als ze jaloers op elkaar zijn.
Zo werd mijn baby gister bijna uit mijn handen gerukt.
'Ik wil dat- ie helemaal van mij is,' zei de oudste beslist.
'Dan kan hij uit mijn borst drinken.'
Tja.
Bij wijze van compensatie mocht ze met hem op schoot zitten.
De borst kon ze hem niet geven.
Maar even later propte ze wel haar pink bij hem naar binnen.
Die ze net zorgvuldig met stift bewerkt had, bij wijze van nagellak.
Ik zei het al
Incasseringsvermogen.
Voor overweldigende zusterliefde.
Ik hoop het zó voor hem.
En een goede portie weerstand...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten