Pagina's

zondag 17 november 2013

Zie ginds....




















































... komt de stoomboot weer aan!
We keken een hele week met ernstige gezichten
het Sinterklaasjournaal,
versierden het huis
en haalden de stapels Sintboeken weer uit de kast.
Kortom, zielsgelukkig was ik met twee rondhuppelende pietjes.
En dan gister de grote dag.
De staf weer gevonden,
de stoomboot weer in Nederland.
`Ik ben heel erg blij,´ verzuchtte de grote freule.
Nou ja, je snapt, ik hield het al lang niet meer droog.
Daar heb ik niet eens een stapel kinderen op schoot voor nodig.
De aanblik van de goedheiligman en al die kinderen op de kade is genoeg.
Of gewoon een Piet
die alles net niet in het honderd laat lopen.
En als we dan ook nog met z´n allen
liedjes in de schoorsteen brullen (weet je nog vorig jaar)
én kado´s krijgen,
is de gelukkigste tijd van het jaar weer aangebroken...

2 opmerkingen:

  1. verliefd op je schrijfstijl en de gezellige kinderchaos.
    Hier helaas een gelovige minder. Hij had alles uitgedokterd en was ondertussen zoooo bang voor het hele gebeuren. Het leek of hij er genoeg van had om zichzelf nog langer gek te maken en voor de gek te houden en het hoge woord kwam er dan ook eergisteravond bij hem uit ;-(. Sindsdien weer een Mees in huis die gewoon durft te gaan plassen als hij moet...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je!
      Wat jammer als ze van hun geloof vallen he, maar het lijkt me een groot voordeel als hij weer gewoon naar de wc gaat! En meedoen in het complot is misschien ook wel een leuke (en minder spannende) rol...

      Verwijderen