Pagina's

woensdag 25 september 2013

Het knutselhalfuurtje van Joke






 



















































Vakantie al lang en breed voorbij
het nawerk nog lang niet.
Ik overdrijf niet als ik zeg dat nog steeds niet alle vakantiezooi
terug op z'n plek is.
De laatste vakantiewas draaide ik gister. GISTER!
Daaruit kun je meerdere conclusies trekken
waaronder dat ik een ronduit waardeloze huisvrouw ben
ofwel dat ik de vakantierelaxheid er nog een tijdje in heb weten te houden.

Maar goed. Vakantiefoto's zijn er ook nog in grote stapels.
Waaronder deze van Joke's knutselclubje.
Toch wel een van de hoogtepunten van de vakantie
als elke ochtend om half 11
de meisjes elkaars hand pakten
naar ons zwaaiden
de berg op klommen
en nog een keer uitbundig riepen:
'Wij gaan naar Joke! Knutselen!'

Om even later met medaille,
beplakt doosje, een masker of een heuse zonneklep
weer uitgelaten naar beneden te huppelen.
Die Joke, een ware tovenares, naast campingeignares.
Want naast uitstekende knutselkunsten
beschikt ze ook over uitmuntende kookkunsten.
Zo kregen wij een heerlijk driegangendiner voorgeschoteld, midden tussen haar schuren.
Het was de laatste keer van het seizoen dat ze voor al haar gasten kookte.
Pech voor ons, de laatkomers.
Want wat had ik graag vaker aangeschoven voor al dit heerlijks!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten