Pagina's

woensdag 10 april 2013

Gevalletje van oeps... DI(NOT)Y






































































Na eindeloos getob
wat nu toch te trakteren op de crèche,
(Moet het eetbaar zijn?
En zo ja, dan ook nog gezond?
Of maak je de blits met een puik kado? )
Besloot ik tot het maken van iets wat ik op Pinterest zag
Krijtjes in een geinig vormpje (klik)...
Ik was zo in mijn nopjes met het idee,
dat ik besloot alle stappen mooi te fotograferen,
je weet maar nooit waar dat goed voor is.
Dus daar gingen we,
Krijtjes pellen
Krijtjes hakken
Krijtjes in de zorgvuldig uitgezochte ijsbakjes stoppen
Krijtjes in die bakjes in de oven stoppen

So far, so good
Tot hier kun je lekker mee DIY-en
Maar toen ging er iets mis
een gevalletje van oeps...
Roetzwarte wolken uit de keuken

Die ijsvormpjesbakjes konden helemaal niet op 230 graden Celsius in de oven bakken!
Heel raar...
De hele bliksemse bende onder gesmolten krijt en plastic
en een heftig vingerheffende Savine naast me:
'Oh, oh, oh Mamma! Dit kan niet!'

Ik keek nog eens naar dat leuke plaatje op Pinterest.
Daar stond het echt; oven op 230..
Oh, euhm, wacht...
Wie weet wast dit iets met Fahrenheit vs Celsius.

Hoe dan ook. Al het materiaal was in ongebruik geraakt
De oven verspreidt nog steeds giftige dampen
Dus of je nu echt leuke krijtjes kunt maken als je de oven maar op 110 graden Celsius zet,
ik weet het niet.

Ik stapte over naar een veel onschuldiger plan B
(ook van Pinterest trouwens)
Zie hier de EETBARE,
GEZONDE (want druiven, bessen, komkommer, tomaat en allemaal suikervrije Goodiesdingen),
en ONGEZONDE (want Jip en Janneke likkoekjes en in hartjesvorm uitgestoken eierkoek)
vlindertraktatie waarmee Savine op pad ging:







2 opmerkingen:

  1. o jee, giftige dampen is niet goed ;( Was anders wel een heel leuk idee van de gesmolten krijtjes. Dus de oven op 110 graden dan maar?
    De tweede traktatie is ook erg veelbelovend hoor.fijne lente.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou naast de 110 graden voor de zekerheid ook maar geen ijsblokjesvormpjes gebruiken.... Haha!

      Verwijderen