Pagina's

donderdag 19 februari 2015

Weg met rommel, knutsel met afval


Soms ben ik ergens weken, zo niet maanden mee bezig voor mijn werk. Vergaderen, ideeën verzinnen, interviews en fotografen regelen, teksten schrijven en knutselpagina's maken. En dan lever ik de hele bubs in bij een opmaker. Er gaan nog wat belletjes en correcties over en weer en dat is dat. Klaar. Af. Zo gaat het in mijn hoofd. Ik hoef niks meer te doen. Maar eigenlijk begint het dan pas voor de rest: een krant/ magazine/ artikel verschijnt en kan door iedereen gelezen worden. Op dat moment hoor ik van de daken te schreeuwen: Kijk! Heb ik gemaakt! Maar dat vergeet ik dus meestal. Omdat ik dan al lang weer met iets anders bezig ben. En omdat het vaak al weken geleden is dat ik aan het project werkte. Stom en zonde! 

Dus daarom, in het kader 'beter laat dan nooit': ik presenteer u: De recyclekrant. Al een maand geleden kregen alle Kidsweek abonnee's hem thuis. Een krant boordevol informatie over recyclen (waarom, hoe dan en hoe werkt dat?) tips, weetjes, testjes, puzzels, proefjes, spreekbeurttips, interviews, een kijkje in de papierfabriek en een knutselpagina. Apetrots ben ik er op, een krant die ik verzon, redigeerde en vol schreef samen met Liesbeth Vijfvinkel in samenwerking met Kidsweek en een heleboel recyclebedrijven. Omdat het altijd leuk is om iets te knutselen, al helemaal met afval zeg ik: allemaal een pennenbak maken. Ruimt ook lekker op. Wie wil dat nou niet in tijden van de voorjaarsschoonmaak?  







Nou ja, en al dit soort foto's met tekst bij elkaar zien er dan zo uit: 



Verder durf ik dus nooit meer oud papier in mijn vuilnisbak te gooien. Of een spaarlamp in de glasbak. Ik overweeg om een tweede vuilnisbak te kopen om plastic in te zamelen. Zo gaat dat als je ineens alles van recyclen weet. 

1 opmerking: