Pagina's

dinsdag 25 augustus 2015

Beginnen bij het begin- Zomerse OTN-avonturen deel #1



Nu ik in totale zenheid terug ben van vakantie en compleet mindful mijn huishouden en werk run, heb ik alles moeiteloos onder controle. Ik weet wanneer zwemles begint, de schoolrugzak staat keurig voor vertrek klaar en mijn agenda is vol, doch overzichtelijk en duidelijk bijgehouden. Ja joh, dat soort effecten hebben wat weken vrij op mij. Dus ik weet ook wat me te doen staat met alle foto's die ik vol liefde heb gemaakt en die in de vergetelheid dreigen te geraken in de krochten van mijn zeer goed georganiseerde computer. Ik begin bij het begin. Dat is mindful, zen, overzichtelijk, efficiënt en alles wat nog meer onontbeerlijk is in deze tijd, tegelijk. 




Het begin stamt uit de weken voor de vakantie, toen het allesbehalve zen was waardoor de foto's zelfs nooit zijn bekeken. (Dit herinnert mij eraan dat ik in de herfst van 2014 in New York was, het daar bereleuk had en duizend duizelingwekkende foto's schoot, deze nooit heb terug gekeken en dat ik dat ga doen als ik zenner dan zen ben na een volgende vakantie.) Goed, de week voor het eind van het schooljaar is hel. Dan kan niemand meer, moet er heel veel en wordt bij ons iedereen ziek. Ik pakte de kinderen en wat spullen in en reed naar Texel alwaar mijn ouders resideerden in ons familiehuis. Waddenlucht doet elk mens goed, zeker in combinatie met een hittegolf. Oorontstekingen werden weer dragelijk, koorts zakte en zo konden er ijsjes op het strand worden gegeten (en in de tuin aan opdrachten worden gewerkt door mij). Had alles maar zo'n doeltreffende oplossing als wat waddenlucht. 


Nou goed. Het begin is dus Texel. Altijd goed voor een instant vakantiegevoel, met of zonder zieke kinderen. 



** Volgende keer in de serie 'Zomerse OTN*-avonturen'; hoe de freules met hun ouders een weekend gaan logeren op een heuse Amsterdamse woonboot. ** Dat wil je niet missen!

* het mysterieuze OTN staat voor op ten Noort. Jawel, gewoon onze achternaam. 

1 opmerking:

  1. Ik word zo blij van deze vrolijke vakantiefoto's! Dat maakt de regen buiten een stuk draaglijker. Ik kijk uit naar de rest!

    BeantwoordenVerwijderen