Pagina's

dinsdag 11 juni 2013

Meer dan feest

















































De boerderij is altijd een feest om te zijn,
maar als er dan ook nog feest is, dan stuiter je (letterlijk) alle kanten op van vreugde.
Trampoline en springkussen dus, om te vieren dat Marieke,
alias eeuwig jonge blom,
50 werd.
Nou maak ik van zo'n partijtje zonder moeite 200 foto's,
dus de uitdaging voor mij is om er hier iets minder te plaatsen.
Ik doe de versie 'feest vanuit de kinderogen'.
Dat wil zoveel zeggen als:
Whaaaah! Taart, heel veel taart!
Whaaaah! Springen!
Whaaaah! Heel veel gekke mensen, die verkleed dansjes doen en lelijk zingen
(Oh? Is dát mamma? En dat pappa? Oei...)
Whaaaah! Ponies! Boy, Boy, Boy!
Ik ga hem mijn thuis gemaakte worteltjestaart geven!
en dan ook nog eens;
Whaaaaah! Ponyrijden! Alweer!
(Savine zei: 'Mam, laat maar los. Ik ga even draven.'
Hoe om te gaan met dit blakende zelfvertrouwen?
Want madame ging ook zonder pardon in draf,
en deed een verwoede poging tot lichtrijden,
dit alles stralend natuurlijk.)
En dan nu ook Ianthe, met cap!
Toen ze om 22.00 uur licht zwalkend van moeheid over het erf zwierven
werd zoveel feest bijna kindermishandeling en pakten we ze maar in.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten