Pagina's

dinsdag 29 januari 2013

Londen #1




























































Midden in het drukste moment van de verbouwing
Had ik een lumineus idee
Laat ik, in mijn uppie, naar Londen gaan.
Na wat zenuwinzinkingen
(van mijzelf uiteraard, maar vooral van de achterblijvers
die ineens de vloer dat weekend af moesten hebben
want de keuken komt morgen. Mórgen, ja!)
zat ik gewoon in het vliegtuig naar Meta,
die in Londen bivakkeert voor een paar maanden.

Alle verbouwingsstress snel vergeten
en daar hoog in de lucht besefte ik dat het wel
een jaar of drie geleden was dat ik alleen op pad was.
Zonder zorgen voor anderen een dag door komen,
hoe deed je dat ook al weer?
Nou zo dus, als op de foto's.

Genieten
een gesprek afmaken
slapen tot je zelf wakker wordt
slenteren
winkeltjes in en uit
En een biertje drinken in de pub.

Meta sleepte me heel de stad door,
Notting Hill, de metrostations, Camden, Hyde park,
nou ja, alles dus.

En ik kocht me blut
aan kadootjes voor de zielige achterblijvers.

En hoe fijn om bij thuiskomst
de meisjes in een kleine aardbei en madeliefjesveld om te toveren.
Dat Londen, dat was nog eens een goed idee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten