Pagina's

donderdag 6 februari 2014

Styling goeroe








Veel oplettenden onder jullie 
vroegen het zich al af
bij de foto's van Savine's nieuwe kamer.
Wat zat er op haar hoofd?
Nou simpelweg: haar opvatting van styling. 
In dit geval een compleet laatje speldjes 
dat op elk willekeurig hoofd dat ze tegenkwam
werd leeg geklikt.
'Wij zijn puhsessen en jij bent de koning,' was haar logische verklaring.

Maar bij deze simpele transformatie van gewoon kind naar prinses
met wat speldjes bleef haar nieuw ontdekte stylingtalent niet. 
Het breidde zich alras uit naar haar kledingkast.
En dus mogen wij haar niet meer aankleden.
Nou is dat op zich goed nieuws
want elke ochtend een kwartier aan een spartelend kind trekken
in de hoop een kledingstuk over haar hoofd te wurmen,
is gewoon niet mijn hobby.
Maar nu mag ik haar kamer niet meer in
tot ze er zelf, aangekleed en al, uit tevoorschijn komt. 
Daarbij pakt ze een trapje
trekt de volledige inhoud van de kast eruit
kiest een wonderlijke combinatie uit
en gaat dan alles zelf aansjorren.
En sjorren wordt het
als je bang bent om het koud te krijgen
en dientengevolge een maillot, legging en twee broeken over elkaar aan wilt trekken
en ook nog een shirt, jurk, rok en bij voorkeur twee truien daarboven. 
Gefrustreerd gilt ze het uit als ze in de knoop komt te zitten, 
zoals vanochtend, toen ze uiteindelijk uit haar kamer kroop
met broekspijpen die in elkaar gevouwen zaten. 
Daar mocht ik haar dan toch even bij helpen. 

En mag ik van al dit aankleedgeweld wat zeggen?
Nee.
Dus juich ik dit initiatief alleen maar van harte toe.
Het draagt bij aan eigen verantwoordelijkheid
zelfontplooiing
en smaakontwikkeling.
Denk ik. 
En zo niet, dan toch.
Bovendien heeft het geen enkele zin om in discussie te gaan
met ons stijlicoon. 

Dus gister stuurde ik de freule naar het verblijf 
in een broek, zomerjurk en fluorescerende roze rok.
Dat kun je toch wel op z'n minst een feestelijke outfit noemen! 
En zijn kleren daar niet voor bedoeld,
beetje uiting geven aan je gemoedstoestand? 
(dan is het vandaag frisse lente in haar hoofd: zomerrokje
gecombineerd met twee dikke wintertruien...)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten