Pagina's

maandag 6 januari 2014

Uitbuiken













































Ik snap wel waarom zoveel mensen
het nieuwe jaar met diëten beginnen.
Wij zijn nog steeds aan het uitbuiken van alle kerstdiners.
Al heeft dat in mijn geval weinig zin...
Of juist wel, ik buik elke dag verder uit
dat is natuurlijk de bedoeling,
maar zoveel in twee weken ook weer niet.

Nu is het Driekoningen is
(nog een uur)
mogen de laatste kerstvakantieoprispingen nog.
Nog net.
Zelf kan ik geen kerstversiering meer zien.
Dus toen ik gisteren na zeven uur
inpakken, schoonmaken, ontruimen en uitpakken
thuis kwam,
zetelde ik niet op de bank,
maar ging ik de kerstboom te lijf.
Hij verdween vandaag treurig in de vuilniswagen.
Ianthe moest er een beetje van huilen...
'Ikke zo gezellig de kerstboom,'pruilde het arme ding.
Maar goed,
ze weigerde ook al de auto uit te gaan
omdat: 'Ikke nog op vakantie blijven. Ikke zo leuk!'
Ik weet ook niet van wie ze dat soort sentimentaliteit heeft...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten