Pagina's

maandag 6 januari 2014

Hoera voor 2014!




 



Op Texel woei 2013 weg.
Dat was fijn.
De laatste dagen van het jaar
wandelend doorbrengen
met opa en oma
die ons zo op de valreep
nog een avondje uit met z'n tweeën gunden.
Dat stond toch al maanden op de 'to do' lijst.
Net op tijd konden we 'naar de bios' afvinken.
We zagen Soof, die moet u ook allen zien hoor.

Opa en oma ruilden we in voor de familie Bakker.
Ik bakte (nee, niet zij, al zou je dat naamsgewijs denken)
zo'n zestig appelflappen in het schuurtje.
Daar vermaakte ik me opperbest
tussen mijn opa's oude regenjas, mattenklopper en keurig gerangschikte gereedschapjes.
Na de helft van die flappen verorberd te hebben
en de 50 oliebollen die er ook waren,
en ook nog een kaasplankje
en kaasfondue
kon geen mens meer normaal denken van al dat vet.
Dus wauwelden we wat over het afsluiten van dit jaar
en wat de toekomst brenge moge.

2014 stormde ons enigszins nat het gezicht in.
Laten we het verfrissend noemen.
Het belooft toch een bijzonder mooi jaar te worden.
Straks zitten we met nog meer op een bankje in de duinen,
dat is me toch wat.
Je zou er bijna sentimenteel van worden...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten