Pagina's

maandag 16 december 2013

Have a Holly Jolly Christmas!

































Zoete plaatjes zijn zo geschoten...
Zet twee freules in pyjama onder een boom
en laat ze helpen met versieren.
Ik hang er toch nauwelijks iets breekbaars
want dat is vragen om moeilijkheden
aangezien Savine nu al heeft bedacht
dat zij elke dag mag rusten in het hutje
onder het tafeltje waar de boom op staat.
Ik kan me haast niet voorstellen dat het geheel
voor Driekoningen nog niet omgedonderd is...

Maar het tafereel voordat die boom in de kamer stond...
Oef.
Het is maar goed dat daar geen foto's van zijn.
Ik had het lumineuze idee
om in mijn eentje
met twee meisjes allebei op een eigen fietsje
lopend een kerstboom te gaan kopen.
Waarom?
Echt geen idee. Het moet iets te maken hebben
met mijn aftakelende hersenbrei
onder invloed van vele vlagen hormonen.
Ik sjouwde me een halve hernia
want om de tien meter wisselde ik
van het tillen van de niet geringe kerstboom
naar het tillen van een gillende tweejarige inclusief loopfietsje
die liefst midden op drukke busbanen, kruispunten of parkeerplaatsen
stil wilde staan.
Terwijl ik hysterisch roepend de andere woest fietsende freule
probeerde te behoeden voor een ongeluk.
Wat natuurlijk niet geheel en al lukte
en ook zij met tranen en tuiten en een geplette hand bij onze voordeur aankwam.
Nou ja
de kerststemming zat er in ieder geval lekker snel in.

Gelukkig hebben de dames de kerstgedachte al wel goed opgepakt.
We lazen Dick Bruna's kerstklassieker
en nu spelen ze elke dag dat de kerstboom jarig is...
Ik snap het ook wel
want in de gloednieuwe kerststal,
die de goede ouwe Sint bij de Arm vond,
ontbreekt elk spoor van Jozef en Maria.
Een baby zonder ouders,
slapend in een stal met schapen en kamelen, koningen en engelen
ik zou er ook geen touw aan vast kunnen knopen
en er voor kiezen een boom vol pinguïns en rendieren te eren...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten