Pagina's

maandag 8 juli 2013

Van tandarts tot slakkenkus





































Zoep, zoep! Blijf nog maar even terug in de tijd...

Zie hier: de eerste keer tandarts!
('Joepie!' Riep de freule toen ze hoorde dat ze mocht.
Ze ging in de stoel zitten,
en nog voordat de tandarts iets vroeg
sperde ze haar mond wagenwijd open.
Zo bleef ze minutenlang liggen
terwijl alle tanden en kiezen werden goedgekeurd
met blaasspuitjes, haakjes, spiegeltjes en al.
Zo doe je dat dus.
Heeft ze vast van mijn familie, met tandarts overgrootopa en tandarts neef Rick)

En zie ook: een fijne hap Hollandse nieuwe.
Of ze daar die mooie tanden van krijgt, weet ik niet,
maar je kunt Savine geen groter plezier doen
dan met een haring.
Daar kan geen pannenkoek tegenop.

En zie dan de slakkenkus...
Later vonden we pas een kikker,
maar Ianthe hoopte al dat de slak in een prins zou veranderen.
Dat deed hij niet
Hij verhuisde vliegend naar de buren, sttt...
(de buren met een woesternij tuin hoor, geen zorgen)
Alles om maar geen stadskindjes te krijgen,
dus we aaien salamanders, padden, kikkers
en rollen ons in de modder.
Tot zo ver slaagt ons plan.

Nu de moestuinhoogtijdagen er eindelijk zijn,
kan ik trots voor- en na foto's laten zien van mijn noeste arbeid.
Dat ik immer rouwranden en grijze voeten heb,
neem ik maar voor lief.
Want oh! Wat een fijn paradijs is het toch.
En oh! Wat zijn eigen tuinbonen en peultjes toch goddelijk!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten