Pagina's

dinsdag 7 mei 2013

Rondje telefoon/ Komt een dier bij de dokter














































Alleen op mijn telefoon vastgelegd
Wat grote hoogtepunten/mijlpalen!

Allereerst woonde ik apetrots de boekpresentatie van
 'Komt een dier bij de dokter' bij, van (oud collega) Bouwien Jansen.
Snelt u allen naar de dichtstbijzijnde (kinder)boekwinkel voor een exemplaar!
Grappig, lief, mooi, en ontzettend Bouwien geschreven.
Wat dat is? Heerlijke 'sappige' woorden in een fijn verhaal.
Jaren geleden tikten wij als buurvrouwen onze stukjes op de redactie van Kidsweek,
en, zo durf ik nu wel te zeggen,
wat was ik jaloers dat zij soms een dag op reportage mocht met dierendokter Henk in de dierentuin....
Met haar kladblokje rende ze achter hem aan, terwijl hij woeste apen en bokkige bokken behandelde.
Dat haar toen al hilarische stukjes nu een boek (met eigen verhaal) zijn geworden is geweldig.

De rest van de foto's zijn wat mijlpaaltjes in een andere categorie.
De eerste babykrullen van Savine moesten er aan geloven, au!
Het leek me een goed idee dat het pluis zou plaatsmaken voor dik golvend haar.
Nu is het kort pluis, waar ik nauwelijks nog een staartje in kan friemelen...
Maar man, wat zat ze parmantig, plechtig, zeer stil bij de kapper...
Een gewichte zaak vond ze het maar, en dat is het ook als het op haar aankomt.
Om de make over compleet te maken, kreeg madame nieuwe schoenen en vonden we een hoed bij de tweedehandszaak.
Daar ontwikkelde Ianthe meteen een hoofdekselliefde voor,
en loopt nu de godganse dag met iets op haar bolletje!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten