Pagina's

donderdag 28 maart 2013

Waar ga je hene?














De naaimachine heb ik nieuw leven ingeblazen,
of nou ja, het bouwstof eraf geblazen.
Het was immers een jaar geleden dat ik het ding kocht,
met dit project (klik) als enige activiteit in zijn leven.
Zielig.
En ik moest dus een verjaardagskado maken.
Voor volgende week, dan wordt het kleine ding alweer drie.
Maar wat?!
Op die vraag vond ik snel een antwoord (of zeg maar rustig tientallen antwoorden),
want een week of wat geleden ontdekte ik een nieuw inspiratieparadijs:
Pinterest!
Prikborden vol knutsel-, naai-, en huisinrichtingideeën.
Bijna verlammend om zoveel daadkracht van andere mensen bij elkaar te zien.

Maar goed, lapjes gekocht , patroonpapier gevonden
en de naaimasjien snorde tevreden,
terwijl ik hem luid vloekend aanmoedigde om dit fantastische idee  (klik) te maken.
Simpel, beetje knippen, beetje naaien, lintje er aan en klaar.
Ja. Zo ziet het eruit ja.
Maar ik moest eerst iets op patroonpapier tekenen.
En het mijne had helemaal geen ruitjes.
En was ook niet breed genoeg.
Dus ik deed iets uit de losse pols. Want dat klonk wel lekker.
En naaide zo wat hoekjes aan elkaar.
En kortte het patroon met een centimeter of 10 in,
want dat paste wel op het papier.

Eind goed, al goed.
Ik heb een roodkapjesmanteltje genaaid!
Trots, gloeiend hoor, ben ik.
Het kleine meisje mocht het ding even passen,
en het zat haar akelig goed.
Mocht de jarige zichzelf moeten wurgen om een roodkapje te spelen,
kan haar zusje er nog altijd mee vandoor.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten