Pagina's

vrijdag 14 september 2012

Afleiding...











































Ik moet mezelf dus echt heel vaak vermanend toespreken, als ware ik mijn eigen moeder.
Dat werkt natuurlijk voor geen meter, hoe boos kun je nu worden op jezelf?
Maar ik zit me af en toe toch een hoop tijd te verprutsen zeg.
Daar word je niet goed van.
Staren in het luchtledige, beetje rondjes blijven maken langs dezelfde websites,
alles om maar niet écht aan het werk te gaan.
Wanhopig word ik ervan.
Weet je hoeveel tijd je hebt op een dag als je elke seconde nuttig besteed?
Nou ja, er is dan ook wel zoveel afleiding.

Zo staat er een verbouwing op stapel, en daar moet je natuurlijk wel een soort moodboard voor knutselen.
(heb manlief me nog nooit zo hard zien uitlachen toen ik hem trots mijn bijdrage aan het geheel liet zien... 'Stempels?' schaterde hij, 'Lief echt? Ben je een to-do lijst gaan stémpelen?' Ja. Dat was echt héél erg nodig.)
En waar moet die nieuwe trap, deur en kast  komen? Daar kun je toch lang over mijmeren, man o man.

Ben ik dan eindelijk druk aan het tieperdetiepen, is het uitzicht nogal aanwezig.
Hoe kan ik nou geconcentreerd werken als twee meisjes me in de gang, aka opvangplek op crèchevrije dagen, zo aangapen vanachter hun plank...

Ik ben gedoemd.
Ik had het kunnen weten.
Al toen ik 16 was kreeg ik van Sinterklaas een houten bord om boven mijn bed te hangen met de tekst:
'Teut niet'.

Ik zou het weer eens op moeten zoeken.
Of wacht, geen prioriteit...

2 opmerkingen:

  1. Mannen begrijpen gewoon niet hoe belangrijk zo'n moodboard is:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof het ook niet. Die zijn meer van de noeste arbeid en futiliteiten zoals aansluitingen voor een stopcontact. Heb jij er ook een Lisette?

    BeantwoordenVerwijderen